Începe nebunia traficului auto odată cu lucrările de la rețeaua de pasaje subterane din Piața Emanuil Gojdu și Piața Independenței

0
443

Demararea lucrărilor la unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură derulate vreodată în Oradea – rețeaua de pasaje subterane din Piața Emanuil Gojdu și Piața Independenței – va duce la modificări importante ale circulației publice. Au fost luate măsuri pentru asigurarea fluenței circulației, adaptată la noile condiții de trafic.

În prima etapă, se vor executa lucrări de relocare a rețelelor de apă/canal menajer/canal pluvial/telecomunicații/electrice, precum și lucrări aferente pasajelor subterane (piloți forați).

Lucrările vor debuta la începutul săptămânii viitoare. Astfel, începând de sâmbătă, 27 august, circulația publică va fi închisă în zona Centrului Civic – piețele Gojdu, Independenței și Cetății – urmând ca traficul către zona centrală să fie deviat pe rute ocolitoare, atât din direcția bulevardelor Nufărul – Cantemir și Magheru, cât dinspre Calea Mareșal Averescu – Clujului, respectiv din direcția străzilor Maniu – Moșoiu.

Traficul auto va fi închis pe bulevardul din Centrul Civic, între intersecția cu străzile Cicero și Arieșului și până la podul Dacia, în fața căruia se va amenaja un sens giratoriu. Din acest motiv, se va închide accesul dinspre bulevard către toate străzile adiacente: str. Gheorghe Costaforu, str. Evreilor Deportați, str. Mihail Kogălniceanu, str. Griviței și Piața 1 Decembrie.

Din cauza lucrărilor de amploare din zona Centrului Civic, circulația tramvaielor în zona centrală va fi sistată, urmând ca transportul public în comun să fie asigurat de autobuzele OTL pe toate rutele ce duc spre Centru. OTL SA va anunța noile rute, precum și stațiile de autobuz.

Iată măsurile luate de Comisia tehnică pe probleme de circulație și trafic rutier pentru devierea, respectiv pentru fluidizarea traficului din Oradea, în noile condiții:

1.    Din direcția Nufărul – Cantemir, traficul auto va fi deviat pe ruta Bdul Cantemir – str. Ștefan Zweig – str. Lugojului/str. Sextil Pușcariu – Piața 22 Decembrie – str. Horea – str. Evreilor Deportați (Sucevei) – str. Mihai Viteazul – str. Independenței – Piața Emanuil Gojdu – Bulevardul Magheru/Calea Mareșal Averescu/Calea Clujului;

2.    Din intersecția B-dului Dimitrie Cantemir cu străzile Ștefan Zweig/Bistriței, traficul va fi redirecționat către zona centrală (cu excepția riveranilor), urmând ruta străzilor Lugojului – Sextil Pușcariu – Horea – Str. Evreilor Deportați (Sucevei);

3.    Intersecția str. Evreilor Deportați cu str. Mihai Viteazul va fi modificată, în sensul acordării de prioritate pentru fluxul de circulație str. Horea – str. Evreilor Deportați – str. Mihai Viteazul, în vederea fluidizării traficului;

4.    Tot pentru fluidizarea traficului, se va amenaja un sens giratoriu la intersecția străzii Mihai Viteazul cu str. Independenței;

5.    Circulația se va realiza în ambele sensuri pe strada Independenței – Piața 1 Decembrie – Piața Emanuil Gojdu, de la sensul giratoriu nou creat în intersecția cu str. Mihai Viteazul și până la noul sens giratoriu de lângă Podul Dacia;

6.    În imediata proximitate a Podului Dacia se va amenaja un sens giratoriu, ce va facilita circulația, în ambele sensuri, pe direcțiile Bdul Magheru – Centru, Calea Clujului/Mareșal Averescu – Centru, respectiv Clujului/Averescu – Magheru;

7.    Va fi posibilă întoarcerea din Calea Mareșal Averescu înspre Calea Clujului, pe o bretea de circulație nou înființată;

8.    În intersecția străzii Muntele Găina cu Bdul Dimitrie Cantemir se va înființa un sens giratoriu, pentru fluidizarea traficului.

În cadrul obiectivului de investiții „Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piața Emanuil Gojdu din Oradea – Etapa I” se vor construi 5 pasaje rutiere subterane, urmând ca transportul public să rămână la suprafață.

De asemenea, se vor amenaja 12.117 de metri pătrați de trotuar pietonal, 660 de metri liniari de piste de biciclişti, 990 metri liniari de bandă dedicată transportului public.

Se vor moderniza atât infrastructura rutieră, cât și căile de rulare pentru tramvaie. De asemenea, vor fi amenajate noi stații dedicate transportului public în comun, se vor planta arbori și arbuști și se vor realiza rețele de irigații.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.