În ciuda faptului că Primăria a limitat accesul mașinilor – prea târziu – în perimetrul pavat cu dalele albe de piatră trani dusă taman din Italia, în multe locuri s-au spart bucăți de piatră care nu au legătură cu intervenția vreunui factor ci efectiv este vorba de proasta calitate a materialului și a manoperei firmei care a efectuat lucrarea. Fisurile din pavaj, adevărate fracturi în unele locuri, se prelungesc și pe locurile pavate cu piatră porfir. În urmă cu câțiva ani, când a devenit evident că piatra albă se distruge, municipalitatea a acceptat varianta constructorilor, care au dat vina pe greutatea mașinilor care apasă pavajul.
S-au pus bolarzii care blochează accesul auto, dar fisurile din piatră au continuat să se mărească și se observă o măcinare a materialului. Să fie oare așa durata mică de garanție și orădenii vor plăti alte sute de mii de euro pentru înlocuirea materialului? Sau este lăsată intenționat așa spartă pentru ca Piața Unirii să fie un obiectiv turistic Art Nouveau al primarilor Bolojan-Birta?