Începe proiectarea coridorului Magheru-Republicii, cu pasaje la magazinul Crișul și gara Oradea

0
188

Municipalitatea a semnat contractele de proiectare (faza studiu de fezabilitate și proiect tehnic) pentru coridorul de mobilitate care cuprinde pasajele de la Magazinul Crișul și Gara Oradea. Serviciile de proiectare ale celor două contracte vor fi realizate de către SC Someș – Top – Grup SRL și SC Costin și Vlad birou de proiectare SRL.

Valoarea contractului „Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii din Municipiul Oradea – etapa 1″ (lot 1) este de 1.682.180 lei fără TVA, iar pentru „Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii din Municipiul Oradea – etapa 2″ – (lot 2) valoarea este de 1.400.780 lei fără TVA. Proiectul este implementat de către Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională.            

Serviciile de proiectare (elaborare studiu de fezabilitate, elaborare studii conform HG 907/2016, elaborare studiu de trafic, elaborare documentații suport și obținere avize, acorduri și autorizații, elaborare proiect autorizaţie construire, elaborare proiect tehnic și detalii de execuție, asistență tehnică pe parcursul execuției lucrărilor) sunt finanțate prin intermediul Programului Operațional Asistență Tehnică.

Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii, etapa 1

Prima etapă a proiectului vizează zona dintre Pasajul Magheru, deja realizat, până după magazinul Crișul. Prin acest proiect se va crea o undă verde pentru tramvai, prin realizarea unui pasaj subteran în intersecția dintre B-dul Magheru, str. Republicii, str. Brașovului și str. Louis Pasteur (zona Magazinului Crișul). 

De asemenea, se va reabilita suprafața rutieră și trotuarele aferente Bulevardului General Magheru, de la Magazinul Crișul până aproape de Podul Dacia (exceptând zona unde s-au executat deja lucrări pentru Pasajul Magheru).

În această zonă, tramvaiul care circulă pe axa str. Republicii – B-dul Magheru va intra în subteran prin pasajul care se va crea în intersecția din zona Magazinului Crișul. Totodată, se va analiza necesitatea realizării unui pasaj pietonal în zona Magazinului Crișul, care să subtraverseze sau supratraverseze strada Republicii.

Tot în cadrul acestui proiect se dorește reabilitarea piațetei pietonale din Bd. Magheru, crearea/ modernizare de stații de tramvai și autobuz, modernizarea rețelei de utilități, plantarea unor aliniamente de arbori specifici bulevardelor, amplasarea de mobilier urban, coșuri de gunoi, rastele pentru biciclete etc. De asemenea, se va avea în vedere înlocuirea stâlpilor de susținere a firului de contact al  tramvaielor și a stâlpilor de iluminat.

Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii, etapa 2

A doua etapă a proiectului vizează zona cuprinsă între Magazinul Crișul și Gara Oradea. În această etapă se urmărește crearea de undă verde pentru tramvai prin realizarea unui pasaj subteran în zona stației de cale ferată Gara Centrală Oradea (situată în zona intersecției dintre Piața București, str. Republicii, str. Ștefan cel Mare și str. Berzei). Aici traficul rutier va intra prin subteran, iar tramvaiul va circula la nivelul solului. 

Proiectul mai prevede reamenajarea zonei stației de cale ferată Gara Centrală Oradea, prin crearea unei piațete publice deasupra pasajului subteran rutier şi crearea unei zone intermodale în Piaţa București (nod de transport feroviar, tramvaie, autobuze regionale, autobuze OTL, taxi).

Tot în această etapă vor fi reabilitate suprafața rutieră și trotuarele aferente străzii Republicii de la Magazinul Crișul până în zona Gării Centrale, se vor crea/moderniza stațiile de tramvai și autobuz, se vor planta aliniamente de arbori specifici bulevardelor (în zonele unde este posibil), se vor moderniza rețelele de utilități, se vor înlocui stâlpii de susținere a firului de contact şi stâlpii de iluminat, se va amplasa mobilier urban, coșuri de gunoi si rastele pentru biciclete.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.