Black Friday de anul acesta este ediţia recordurilor şi a premierelor în România. Aproape jumătate din populaţie a căutat oferte pe cel mai mare magazin online din ţară. În opt ore, o zi de lucru, românii au plătit cu cardul peste 300 de milioane de lei. În minutul de aur cu cele mai multe solicitări, au avut loc peste şapte mii de tranzacţii, dublu faţă de anul trecut. Paradoxal, explicaţia setei de cumpărături este inflaţia. Românii se tem că toate se vor scumpi şi mai mult.
In Vinerea Neagră, cel mai mare retailer online a primit în primele 10 minute comenzi pentru 184.000 de produse, adică 306 produse pe secundă. După 30 de minute valoarea comenzilor depăşise 150 de milioane de lei, cu 13 milioane mai mult faţă de anul anterior. Printre comenzile înregistrate până la ora 16.00 au fost 6 maşini, 1.500 de nopţi de cazare, aproape 5 kilograme de aur şi 25 de tone de carne de porc.
S-au vândut și mașini de lux, pachete turistice, vouchere pentru intervenții chirurgicale sau locuințe. 146.895 de euro a plătit un român pentru o casă cu 4 camere și două băi dintr-un complex rezidențial din Frumușani. Au fost apreciate însă, și experiențele. Întâlniri cu Moș Crăciun, zboruri cu avioanele de mici dimensiuni, lecții de condus defensiv sau bilete la concertul trupei COLDPLAY, de anul următor, din Barcelona. Alții au scos la vânzare roboți sau experiențe de programare cu roboți pentru copii.
Clienţii din Cluj, Iaşi şi Bucureşti au cheltuit în jur de 1.200 de lei pe cumpărăturile de Black Friday. În depozite s-a lucrat la foc continuu.
Anul acesta, ziua cu cele mai multe reduceri din an din România a coincis cu cea din China, cunoscută drept Singles Day. În țara noastră, unii retailerii online au făcut reduceri de la începutul acestei luni, iar promoțiile continuă și zilele următoare.