Directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Paul Anghel, recomandă cumpărătorilor să fie atenţi la achiziţionarea bijuteriilor care vor fi oferite de Mărţişor, pentru că în această perioadă pericolul real îl reprezintă contrafacerile.
„Mărţişoarele se vând peste tot, la tarabe, supermarket-uri, magazine de bijuterii şi târguri de cadouri organizate în perioada premergătoare zilei de 1 Martie. Dacă optăm pentru o bijuterie fină din aur, argint sau bătută cu pietre semipreţioase, ar fi bine să o cumpărăm numai din magazine autorizate care vând bijuterii. Un mărţişor nu poate fi din argint sau placat cu aur dacă este vândut la colţ de stradă şi costă câţiva lei”, a scris sâmbătă, pe Facebook, Paul Anghel.
Potrivit sursei citate, cel mai important lucru, care trebuie luat în considerare atunci când se cumpără acest tip de produse, este încrederea pe care o oferă furnizorul de astfel de bunuri. De exemplu, unul dintre lucrurile de care trebuie să se ţină seama este autorizaţia eliberată de către ANPC operatorilor economici care desfăşoară operaţiuni cu metale preţioase, a cărei copie trebuie să fie afişată într-un loc vizibil, în interiorul magazinului.
Acesta a anunţat că Direcţia Metale Preţioase din cadrul ANPC dispune de laboratoare de analiză şi personal specializat pentru analizarea şi expertizarea obiectelor din metale preţioase şi pietre preţioase.
Astfel, la achiziţionarea mărţişoarelor/bijuteriilor din metal preţios consumatorii trebuie să solicite informaţii complete despre produs, preţ, condiţii de cumpărare; să se asigure că primesc un Certificat de calitate în original, care trebuie să conţină obligatoriu: detalii corecte, precise şi complete referitor la produsul cumpărat (tilul metalului, natura pietrelor etc.), datele de identificare ale operatorului economic de unde se achiziţionează produsul; să se asigure că primesc factura fiscală sau bonul fiscal care să justifice achiziţionarea produsului; să ceară informaţii suplimentare despre garanţia oferită produsului şi eventualele probleme de service ce pot să apară; să verifice politica respectivului operator economic de returnare a bunurilor, în cazul apariţiei unor defecte ulterioare.