Probleme pentru Bolojan, exproprierile pentru inelul rutier, blocate a treia oară de PSD și UDMR în Consiliul Județean!

0
214

Proiectul de hotărâre pentru aprobarea declanșării procedurii de expropriere pentru lucrarea „Inel rutier metropolitan Oradea” nu a trecut de votul consilierilor județeni. În ședința ordinară de ieri, aleșii UDMR și PSD s-ai abținut de la vot, astfel că proiectul nu a întrunit numărul necesar de voturi pentru a fi aprobat. Este pentru a treia oară când acest proiect este supus votului în ședința Consiliului Județean Bihor.

Liderul grupului PSD din CJ Bihor, Bujor Chirilă, a declarat în plenul ședinței că PSD va vota acest proiect cu condiția ca traseul să fie modificat, astfel încât să ocolească terenurile locuitorilor din Cheriu.

Liderul grupului PSD susține că în cazul în care traseul va fi modificat pentru a ocoli terenurile respective, costurile suplimentare ar fi de 1,5-2 milioane de euro. Vicepreședintele CJ Bihor, Mircea Mălan, a replicat că realizarea proiectului, cu modificarea propusă de PSD, este „imposibil de realizat în actuala etapă”.

Suprafața totală care necesită a fi expropriată – terenuri fără construcții este de 339.980 mp, pe raza comunelor Nojorid (34.580 mp), Sânmartin (198.545 mp) și Oșorhei (106.855 mp). Valoarea de despăgubire pentru exproprierea proprietăților este de 7.368.709 lei, din care CJ Bihor va aloca peste 5 milioane de lei. Potrivit CJ Bihor, terenurile au fost evaluate conform „Studiului de piață aferent anului 2022 privind fondul imobiliar din Județul Bihor”, întocmit de Uniunea Națională a Notarilor Publici din România.

Inelul rutier ar urma să fie realizat pe tronsoane. Primul tronson are o lungime de 9 kilometri și este cuprins între Nojorid și viaductul care va fi construit peste DN76, la ieșirea din Băile Felix. Cel de-al doilea sector de drum pornește de la viaductul din Băile Felix și ajunge în Oșorhei, ocolind localitățile Băile 1 Mai și Cheriu. Drumul este prevăzut cu două benzi, câte una pe sensul de circulație. Pe traseu vor fi construite două poduri, mai multe girații și două viaducte, cu lungimi de 335,8 metri, respectiv 395,8 metri. Inelul rutier metropolitan Oradea va fi un drum nou de 17 kilometri, care va asigura legătura cu drumurile naționale DN1, DN 76 și DN 79, înspre Cluj-Napoca, Deva și Arad, precum și cu viitoarele centuri din zona metropolitană a Municipiului Oradea, respectiv centura Oșorhei, centura Nojorid și centura Sânmartin.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.