Instituția Prefectului – Județul Bihor a emis în ultimii doi ani o serie de circulare cu scopul de a atrage atenția primăriilor asupra procedurilor obligatorii de soluționare a petițiilor și solicitărilor, în conformitate cu prevederile Ordonanței de Guvern nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, precum și a Legii 554/2001 privind accesul la informațiile de interes public.
Pe fondul lipsei de interes din partea unor primării în soluționarea petițiilor, aspect sesizat atât de un număr mare de cetățeni nemulțumiți care s-au adresat în acest sens Instituției Prefectului, cât și de autoritățile centrale (Avocatul Poporului, Guvernul României și ANAF), în cea mai recentă circulară Instituția Prefectului a solicitat primăriilor bihorene transmiterea unei situații statistice privind modul de soluționare a petițiilor, pentru a evalua în ce măsură prevederile legale sunt respectate.
De asemenea, s-a solicitat și dispoziția emisă de primar pentru desemnarea persoanelor responsabile cu gestionarea activității de înregistrare și soluționare a petițiilor și a cererilor formulate în baza Legii 544/2001 privind liberul acces la informațiile publice.