Legea bonelor va fi modificată! Cum vor putea părinții să încheie un contract de muncă cu bonele

0
172

Apare o nouă schimbare legislativă în România! O persoană care intenționează să îngrijească un copil și care îndeplinește criteriile prevăzute de legea actuală (Legea Nr. 167/2014) poate să supravegheze un copil doar dacă se înregistrează ca PFA și încheie un contract de prestări servicii cu părinții copilului sau dacă este bonă la o firmă locală.

Cetățenii români vor putea încheia un contract de muncă unei bone în felul următor:

  • părintele va înregistra CIM-ul în Revisal, după ce va obține parola Revisal de la inspectoratul teritorial de muncă;
  • părintele se va înregistra la Fisc prin depunerea formularului 020 – Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni pentru persoane române și străine care dețin CNP;
  • părintele va atașa la declarația 020 o copie după CIM-ul înregistrat la ITM;
  • părintele va pune declarația 112, în funcție de perioada fiscală aleasă prin formularul 020, potrivit expunerii de motive a proiectului de lege;

Ce trebuie să cuprindă dosarul personal al bonei?

Așadar, după ce un părinte va deveni angajatorul unei bone, acesta este obligat să-i întocmească un dosar personal, ce va trebui să cuprindă următoarele documente:

  • contractul individual de muncă, actele adiționale și celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea și încetarea contractului individual de muncă;
  • certificatul de calificare obținut conform prevederilor OG 129/2000 privind formarea profesională a adulților sau diploma, certificatul sau alt titlu de bonă recunoscut sau echivalant conform prevederilor Legii nr. 200/2004;
  • cazierul judiciar;
  • adeverința medicală care atestă că este aptă din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei de bonă;
  • raportul de evaluare eliberat în condițiile legii, din care să reiasă că persoana este aptă din punct de vedere psihologic să exercite profesia de bonă;
  • adeverința emisă de Direcția generală de asistență socială și protecția copilului din județul/sectorul municipiului București pe a cărui rază administrativ-teritorială are domiciliul/reședința bona, din care să rezulte că nu i-a fost retras atestatul de asistent maternal, dacă avea unul;
  • declarația pe propria răspundere a bonei din care să reiasă că nu a fost decăzută din/ nu i-au fost interzise drepturile părintești;
  • certificatul de integritate comportamentală.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.