Spring aduce primăvara în vânzările Dacia-Renault

0
225

La 17 ani de la așa-zisa „revoluţie Dacia Logan”, Renault reuşeşte să dea o lovitură similară pe piaţa auto cu modelul Dacia Spring. După şablonul Logan, care a fost lansat în prima sa variantă în 2004, fără să afişeze performanţe excepţionale, însă cu un preţ greu de egalat, citadina electrică adusă de Dacia cucereşte toate pieţele pe care a fost lansată.

Dacia Spring este o mașină electrică

În Franţa, de exemplu, succesul modelului Spring este atât de mare încât a apărut fenomenul de canibalizare în cadrul Grupului Renault. Astfel, conform pro.largus.fr, în luna noiembrie, cu 2.472 de înmatriculări, Spring a depăşi net Zoe, modelul electric bestseller al lui Renault. Şi diferenţa între vânzările celor două modele este apreciabilă, având în vedere că numai 1.605 unităţi Zoe au fost livrate către clienţi în luna noiembrie a acestui an. De altfel, conform pro.largus.fr, Dacia a plasat trei modele în top 5 al celor mai înmatriculate maşini de pe piaţa privată din Franţa în luna noiembrie. Sandero ocupă locul 1 cu 4.705 unităţi livrate, Spring, locul 4, iar Duster, locul 5 (2.197 de unităţi). Practic, în top cinci se mai află numai două modele ale Peugeot (208 şi 2008), iar cele mai vândute automobile sub marca Renault, în luna noiembrie, se află abia pe locurile 6 şi 7, Clio (1.914 unităţi) şi Zoe (1.605 unităţi). 

Dacia Spring oferă o soluție pentru gusturile occidentalilor

Pe de altă parte, Dacia Spring a fost al treilea model electric cel mai căutat în Europa, în luna octombrie. Conform datelor jato.com, cu 5.277 de unităţi vândute, Spring a surclasat modele electrice ca Skoda Enyaq, Volkswagen ID4 şi Tesla. 

Culmea este că nu este singurul capitol la care modelul Dacia Spring reuşeşte să-şi umilească „vărul” Renault Zoe. Concret, conform ultimelor teste de accident realizate de European New Car Assessment Programme (Euro NCAP), o organizaţie sprijinită de multe guverne europene, care se ocupă cu testarea siguranţei oferite de automobilele noi, Spring a obţinut o stea, iar Zoe nici măcar atât. 

Renault Zoe = zero stele la testele de accident

Într-un comunicat, EuroNCAP explică rezultatele slabe ale Renault ZOE: „Pe măsură ce consumatorii sunt îndemnaţi să treacă la maşini electrice, nu este surprinzător faptul că unii producători de maşini lansează pe piaţă produse mai accesibile, care pot atrage un public mai larg. Renault a fost printre primii care au capturat cu succes piaţa cu popularul ZOE lansat în 2013. Noul ZOE, un facelift introdus în 2020, a primit mai multe îmbunătăţiri ale bateriei, dar nu a adăugat siguranţă. Dimpotrivă, airbagul lateral montat pe scaun, care proteja anterior capul şi toracele, a fost înlocuit cu un airbag mai puţin eficient doar pentru torace, reprezentând o degradare a protecţiei ocupanţilor. Noul ZOE oferă o protecţie slabă în cazul accidentelor în ansamblu, o protecţie slabă a utilizatorilor rutieri vulnerabili şi nu are o tehnologie semnificativă de evitare a accidentelor”, arată EuroNCAP. 

Renault Zoe se pare că nu este la fel de reușită ca Dacia Spring

Springul de inspirație indiano-chineză a obținut o stea

În document, organizaţia nu „iartă” nici rezultatele modeste al Daciei Spring. „Spring, un model complet electric, se bazează în mare parte pe Renault City K-ZE de fabricaţie chineză, ea însăşi un derivat al problematicei Renault Kwid, vândută de câţiva ani în India şi Brazilia. Dacia are susţinători convinşi în toată Europa: cumpărători de maşini care apreciază preţurile scăzute şi care se feresc de «funcţiile inutile» ale maşinii lor. Cu toate acestea, odată cu Spring, «maeştrii ingineriei frugale» au lansat un produs care depăşeşte simplitatea. Performanţa sa la testele de impact este de-a dreptul problematică, cu un risc ridicat de răni care pun viaţa în pericol în zona pieptului şoferului în testele de impact frontal şi protecţie marginală a pieptului în cazul impactului lateral. Performanţa mediocră a accidentelor şi tehnologia slabă de evitare a accidentelor au ca rezultat evaluarea cu o stea pentru Dacia Spring”, a precizat EuroNCAP. 

Michiel van Ratingen, secretarul general al EuroNCAP, nu s-a ferit să-i critice pe inginerii Renault. „Renault a fost cândva sinonim cu siguranţa. Laguna a fost prima maşină care a obţinut cinci stele, încă din 2001. Dar aceste rezultate dezamăgitoare pentru Zoe şi Dacia Spring arată că, în tranziţia grupului la maşinile electrice, siguranţa a devenit o daună colaterală. În urmă cu doar câteva luni, Dacia susţinea că era «preocupată de creşterea siguranţei pentru cei de la bord» şi că maşinile lor au întotdeauna siguranţa pasagerilor îmbunătăţită. În mod clar, nu este cazul: nu numai că aceste maşini nu reuşesc să ofere o siguranţă activă apreciabilă ca standard, dar şi protecţia pasagerilor lor este mai proastă decât orice vehicul pe care l-am văzut în mulţi ani. Este cinic să oferim consumatorului o maşină ecologică accesibilă, dacă aceasta vine cu preţul unui risc mai mare de rănire în cazul unui accident”, a subliniat Michiel van Ratingen. 

Apreciată de italieni 

Jurnaliştii italieni care au testat Spring nu s-au abţinut să laude primul model electric de la Dacia. „O maşină cu adevărat concretă şi economică, care promite să electrizeze Europa şi nu numai. Fără soluţii futuriste, Spring oferă cel mai bun raport calitate-preţ din clasă. Pe lista de preţuri scrie ca punct de plecare 19.900 de euro, preţ care scade la 9.460 de euro după prima de casare. Autonomia  se ridică la 305 km într-un mediu exclusiv urban, profitând şi de modul Eco care reduce puterea. (…) În 2021, cu o piaţă încă în dificultate, Dacia a lansat Spring cu scopul de a sparge o altă ecuaţie: cea care vrea maşina electrică ca un obiect pentru cei bogaţi, un produs complex şi costisitor greu de folosit. Dacia merge din nou contra curentului”, scrie gazzetta.it.

Dimensiunile primului model electric Dacia

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.