Ce vrea Moscova să facă cu cele peste 100 de nave vechi pe care le-a cumpărat în secret anul acesta?

0
139

Rusia a acumulat în secret o flotă de peste 100 de petroliere vechi pentru a ajuta la eludarea restricțiilor occidentale privind vânzările de petrol rusesc în urma invaziei sale în Ucraina, potrivit brokerilor și analiștilor de transport maritim.

Brokerul maritim Braemar estimează că Moscova, care se bazează foarte mult pe petrolierele străine pentru a-și transporta țițeiul, a adunat peste 100 de nave în acest an, prin achiziții directe sau indirecte.

Compania de consultanță energetică Rystad spune că Rusia a adăugat 103 petroliere în 2022 prin achiziții și prin realocarea navelor care deservesc Iranul și Venezuela, două țări aflate sub embargouri petroliere occidentale, notează publicația britanică.

Demersul Kremlinului de a alcătui ceea ce industria de transport petrolier numește „flota din umbră” a Rusiei este o încercare de a depăși noile restricții internaționale asupra petrolului țării. 

Începând de luni, în UE nu va fi importat petrol rusesc pe cale maritimă, iar țările din G7, plus Australia, au convenit vineri să plafoneze prețul petrolului rusesc la 60 de dolari pe baril, după acordul la care au ajuns mai devreme cele 27 de ţări ale Uniunii Europene.

Producția de petrol rusesc ar putea scădea cu 500.000 până la 1 milion de barili pe zi (bpd) la începutul anului 2023, după ce Uniunea Europeană va impune (începând de luni) o interdicție asupra importurilor maritime, au declarat Reuters două surse de la marii producători ruși.

Ca represalii la plafonul de preț, președintele Vladimir Putin și oficialii de la Kremlin au declarat că nu vor vinde petrol țărilor care îl pun în aplicare.

Ambasada Rusiei în SUA a declarat sâmbătă că această politică „remodelează” piața liberă și a insistat că petrolul va continua să fie vândut.

Rusia pare își propune să își folosească noua flotă pentru a încerca să aprovizioneze țări precum India, China și Turcia, care au devenit cumpărători mai mari de petrol în timp ce Europa a redus cererea. 

Navele cumpărate acum de ruși au, în general, o vechime de 12-15 ani și ar trebui să fie dezmembrate în următorii câțiva ani, a declarat Anoop Singh, șeful departamentului de cercetare pentru petroliere de la Braemar.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.