La momentul în care vor fi emise facturile întârziate, clienții Hidroelectrica care nu își vor permite să achite suma totală, vor putea opta pentru plata eșalonată. Aceasta va fi împărțită în maximum șase rate lunare și egale. Fiecare tranșă va fi plătită împreună cu factura curentă, iar consumatorii vor alege data primei plăți. Celelalte rate vor avea scadența în aceeași zi din lunile următoare.
Ca să poată să plătească în rate, atât clienții casnici, cât și cei non-casnici vor trebui să trimită o cerere pe adresa de mail care poate fi găsită pe site-ul oficial al companiei, fie să o depună fizic la sediile Hidroelectrica. Există două tipuri de cereri pentru ambele categorii de consumatori. Aceștia trebuie să le completeze cu datele personale, cum ar fi numele, adresa, CNP-ul, dar și informații legate de facturile pentru care cer plata eșalonată, numărul facturii fiscale, data emiterii și suma de plată.
Conform reglementărilor emise de Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei, orice furnizor care nu trimite factura la timp, trebuie să îi dea posibilitatea clientului să plătească în rate.