Efectul războiului din Ucraina asupra turismului din Europa: „Italia, Grecia şi Franţa sunt foarte populare”

0
569

Pe măsură ce invazia rusă a Ucrainei continuă fără să se ştie când se va încheia, conflictul pare să aibă un impact limitat asupra rezervărilor turistice în Europa, potrivit profesioniştilor din domeniu intervievaţi de CNBC.

Cinque Terre

Aplicaţia de călătorie Hopper a observat o scădere a căutărilor de zboruri pentru continent încă din februarie, împreună cu o creştere notabilă a tarifelor aeriene. Cu toate acestea, un consilier de turism spune că nu a observat nicio scădere a interesului pentru rezervările europene de la clienţii săi.

Jennifer Griscavage, fondatoarea Runway Travel, o filială independentă a McCabe World Travel din McLean, Virginia, a fost „foarte ocupată cu rezervarea călătoriilor europene” în ciuda războiului din Ucraina.

„Cel mai mare impact pe care l-am observat este îngrijorarea legată de călătoria în oricare dintre ţările care au graniţa cu Rusia sau Ucraina”, a spus ea, în special în cazul clienţilor care rezervă o excursie de tip circuit cu oprire în oraşul-port rusesc Sankt Petersburg ca parte a unei croaziere la Marea Baltică.

„Din păcate, liniile de croazieră au fost nevoite să anuleze escale în Sankt Petersburg, iar majoritatea clienţilor noştri au mutat aceste curse în 2023”, a adăugat ea.

Aceste ştiri nu sunt grozave pentru destinaţiile din apropierea zonei de conflict sau de la graniţa cu Rusia sau Ucraina, deoarece au suferit deja scăderi mari ale numărului de vizitatori din cauza pandemiei, potrivit Comisiei Europene pentru Călătorii de la Bruxelles.

Republica Cehă a înregistrat o scădere de 81% a sosirilor anul trecut comparativ cu 2019, urmată de Finlanda, cu -80%, Letonia cu -78%, Estonia lcu -77%, Slovacia cu -76% şi Lituania cu -74%, potrivit Comisiei.

Cu toate acestea, imaginea poate fi mai promiţătoare pentru destinaţiile aflate mai la vest.

În ciuda „unor îngrijorări uşoare”, Europa este încă o destinaţie atractivă pentru clienţii cu situaţii financiare bune ai Runway Travel.

„Italia, Grecia şi Franţa în special sunt foarte populare”, a spus Griscavage.

Audrey Hendley, preşedintele Global Travel and Lifestyle Services la American Express, a declarat că, deşi zonele afectate nu sunt destinaţii majore pentru clienţi, compania egalează donaţiile făcute cu cardul ai membrilor săi şi a donat 1 milion de dolari pentru eforturile de ajutorare şi a oferit 1 milion de nopţi de hotel pentru sprijini refugiaţii.Ads

„Acestea nu sunt destinaţii mari pentru noi. Totuşi, fiecare destinaţie este importantă; fiecare client este important”, a spus ea.

Cercetătorii de la Hopper au raportat un impact asupra cererii de căutare, rezervărilor şi tarifelor aeriene din întreaga Europă în săptămânile premergătoare şi următoare atacului Rusiei din 24 februarie asupra Ucrainei.

Potrivit raportului lor „Care este impactul războiului dintre Rusia şi Ucraina asupra călătoriilor?”, căutările de zboruri pentru călătorii în Europa (în afară de Rusia şi Ucraina) sunt cu 9% sub nivelurile aşteptate, având în vedere cererea reţinută de călătorii după creşterea variantei omicron.

Volumul rezervărilor a început să crească din ianuarie până la mijlocul lunii februarie, pe măsură ce o+Omicron s-a diminuat, dar acum a revenit la nivelurile văzute la începutul anului.

„Nu este neapărat o scădere puternică. Doar că [căutările] crescuseră într-un anumit ritm, dar acum s-au cam redus şi s-au nivelat sub nivelul la care ne-am fi aşteptat”, a spus Adit Damodaran, analist de preţuri la Hopper.Ads

Invazia pare să fi avut un impact mai mic asupra rezervărilor transatlantice existente ale Hopper decât a avut Covid.

„Într-un an mai normal, Europa ar reprezenta aproximativ 30%, sau aproape o treime, din rezervările noastre [şi] acum este de aproximativ 15%” a spus acesta.

Căutările de zboruri şi rezervările reale ar putea fi în scădere, dar tarifele au crescut, a constatat Hopper.

Tarifele către Europa sunt cu 16% mai mari de la lună la lună. Ar putea părea mult, dar, potrivit lui Damodaran, preţul combustibilului pentru avioane a crescut cu 70% în 2021 în urma pandemiei – şi apoi cu 30% din nou doar în primele trei luni ale acestui an, ajungând la 2,86 dolari pe galon, de la 2,20 dolari, conform Administraţiei pentru Informaţiki în Domeniul Energiei din SUA.

„Amploarea a ceea ce am văzut de la începutul anului 2022 a fost uriaşă. Ne aşteptăm ca creşterea preţurilor la combustibilul pentru avioane să apară în biletele de avion”, a spus el.

Cu alte cuvinte, tarifele aeriene interne din SUA au crescut cu 36% de la 1 ianuarie.

„De obicei ne aşteptăm să fie mai aproape de 7% până la 8% într-un an mai normal, ca 2019”, a spus Damodaran.

Transportatorii suportă de obicei o parte din costul combustibilului mai scump pentru avioane „pentru că în cele din urmă acesta afectează disponibilitatea călătorilor de a plăti”.

Atacul Rusiei asupra Ucrainei şi impactul asupra pieţelor globale de energie ar putea înrăutăţi o stare de lucruri deja proastă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.