Familia artistului Florian Chelu este legată de câțiva ani de faptul că a pus pe picioare un magazin de steaguri, care a reușit să rămână funcțional chiar și în vreme de pandemie. Alexandrina Chelu este sufletul afacerii acum, fiind implicată pe deplin în producție și inovație. Din fericire și-a făcut la timp și asigurare pentru evenimente nedorite…
Școala care era în chirie, în spațiul situat deasupra magazinului, s-a dus, iar spațiul, proprietate a Comunității Evreiești, a rămas în grija chiriașului, Primăria Municipiului Oradea. Pe aceasta, Ilie Bolojan nu a reușit, așa cum s-ar crede, s-o transforme într-un mecanism cu adevărat eficient, așa că fosta școală a rămas cu toată instalația de apă, inclusiv a caloriferelor, plină. Și iată că temperataura a scăzut cu mult sub zero grade, lucru care a dus la înghețarea instalației și la spargerea ei. Evenimentul a avut loc în noaptea de 13 spre 14 ianuarie. Paguba? Este foarte mare și ea se va plăti din banii noștri, ai orădenilor, nu a celor vinovați, din Primărie!
Magazinul de steaguri a fost inundat consistent și el, distrugându-se mai întâi electronicele (computere) din departamentul de creație, tavan, pereți, pardoseală și altele. Când noi am mers la fața locului, o echipă de muncitori lucra la renovarea camerei de primire a clienților. Din fericire, producția nu a fost complet întreruptă, preluându-se în continuare comenzi. După cum ne-a declarat Alexandrina Chelu, norocul ei privind recuperarea pagubei este asigurarea magazinului, făcută din timp.
A fost un eveniment evitabil, cu un minim profesionism al celor din Primărie, care trebuiau să știe că, fără încălzirea imobilului părăsit, instalațiile încărcate cu lichid vor ceda sub zero grade. În Epoca Bolojan, însă, mușamalizarea cu talent birocratic a pagubei este o soluție care să ne încarce financiar pe noi toți, cei atât de greu încercați de escaladarea aberantă a prețurilor.
Doru Sicoe