Cel mai important proiect de infrastructură aflat în prezent în derulare în județul Bihor este drumul ce va lega Oradea de autostrada Transilvania, în zona localității Biharia. Legătura, la profil de 4 benzi, va avea o lungime de 19 km, pornește cu un pasaj peste calea ferată din zona girației de pe Calea Sântandrei, trece cu un pod nou peste Crișul Repede, intersectează șoseaua Borșului în zona Sântion și se racordează la tronsonul de autostradă A3, la 2 km de graniță.
Începute în luna aprilie, lucrările au o valoare de peste 130 de milioane de euro și sunt executate de firma Strabag. Contractul de execuție este gestionat de Compania Națională de Autostrăzi – CNAIR, pe baza unei documentații tehnice întocmite de Primăria Oradea și Zona Metropolitană în anii anteriori. Finanțarea este asigurată din fonduri europene.
Peste 300 de angajați și numeroase utilaje sunt mobilizate pe cei aproximativ 10 km la care se lucrează în prezent, din comuna Sântandrei și până în zona Episcopia Bihor. Se excavează stratul de pământ vegetal, se balastează, se forează piloții la pasaje și poduri, se construiesc podețe etc. Deși lucrările ar trebui terminate în primăvara anului 2024, conform contractului, dacă se păstrează actualul ritm de lucrări, drumul va putea fi terminat la sfârșitul anului viitor.
Având un trafic de peste 20.000 de mașini pe centură, plus 5000 de mașini ce vin zilnic dinspre Sântandrei peste calea ferată, pasajul suprateran din această zonă va fi cel mai dificil de executat. Finalizarea cât mai rapidă a acestui drum va descongestiona circulația pe relația Oradea – Sântandrei – Borș – Biharia, va reduce accidentele, va scurta tranzitarea zonei și va crea un nou coridor de dezvoltare.