Șoferii vor fi obligați să plătească roviniete mai scumpe în funcție de vechimea mașinii. Taxele adugate la rovinietă vor lua în calcul normele de poluare ale autovehiculelor iar transportatorii de mărfuri ori de persoane care conduc vehicule ce depășesc 3,5 tone vor plăti taxă pentru fiecare kilometru de șosea parcurs. Așa arată proiectul asumat de PNRR prin care Uniunea Europeană finanțează șantierele de autostradă din țară.
Sistemul de taxare unic la nivelul Uniunii trebuie introdus până la jumătatea anului 2023.
Românii conduc mașini vechi, asta reieșind din ultimele date ale parcurilor auto care arată că sunt înmatriculate peste 4 milioane de mașini cu o vechime mai mare de 10 ani, astfel țara noastră clasându-se pe locul doi în topul țărilor cu cele mai vechi mașini din UE.
CNAIR administrează peste 16.000 de km de drumuri naționale si autostrăzi, iar cu această directiva europeană propune ca șoferii să plătească taxe de poluare în funcție de noxele emanate.
Camioanele și autocarele care depășesc 3,5 tone vor plăti taxa pe kilometru de șosea parcurs, iar banii vor fi folosiți pentru reabilitarea drumurilor.
Vă recomandăm să citiți și