ANPC a dat amenzi de sute de mii de lei pentru mizeria din trenuri

0
101

ANPC a descoperit numeroase nereguli în ceea ce priveşte transportul feroviar şi a aplicat amenzi în valoare de aproape 700.000 de lei.

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a aplicat 89 amenzi contravenţionale în valoare totală de 693.500 lei, în urma campaniei de verificare a modului în care sunt respectate prevederile legislaţiei în domeniu, în ceea ce priveşte serviciile oferite consumatorilor la desfăşurarea activităţii în transportul feroviar.

Potrivit unui comunicat , campania de verificare a fost derulată în primele patru luni ale acestui an.

Inspectorii ANPC au aplicat 89 amenzi contravenţionale în valoare totală de 693.500 lei, au dat 36 avertismente şi au oprit temporar până la remedierea deficineţelor 27 operatori economici.

Operatorii economici opriţi temporar de la funcţionare se află în judeţele Prahova, Caraş Severin, Vaslui, Olt, Dolj, Vâlcea, Covasna, Harghita, Mureş, Bihor, Sălaj, Satu Mare, Cluj, Vrancea, Galaţi şi Buzău.

Principale abateri constatate au fost condiţii igienice necorespunzătoare a garniturilor de tren, respectiv geamurile vagoanelor şi usile de acces fisurate, cotiere defecte cu partea metalica neacoperită, lipsa tapiţeriei sau existenţa uneia deteriorate (ruptă, tăiată), perdele de protectie pătate, murdare, folosirea unor toalete neigienizate sau igienizate parţial, degajând un puternic miros de dejectii, cu pisoare defecte, fără produse de igienă, folosind vase de wc fără capac, fără apă la grupul sanitar, prestarea serviciilor nealimentare pentru călători, fără a asigura condiţiile igienice necesare, folosirea unor săli de aşteptare neigienizate, nerenovate, cu păianjeni pe tavan, pereţi scorojiţi, pete de mucegai, infiltraţii de apă, existenţa pavimentelor pe peroane deteriorate, cu coşuri de gunoi ruginite, existenţa peroanelor neridicate la nivel, a unor peroane denivelate cu armătura de metal ieşită prin beton-la vedere, folosirea unui număr insuficient de scaune pe peron cele existente fiind şi deteriorate, neafişarea informaţiilor corecte şi complete la ghişeele de bilete, prezentarea unor tarife în moneda euro, fără a fi afişat cursul de schimba valutar al BNR, precum şi informare incompletă cu privire la reclamaţiile consumatorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.