Cel mai mare avion din lume, ucrainieanul Mriya a fost distrus de ruși

0
477
Avionul An-225 Mriya este considerat cea mai grea aeronavă construită vreodată, chiar mai mare decât un Airbus A380 si mai grea decat Hughes H-4 „Spruce Goose”. În octombrie, anul trecut, a aterizat și la București

Ca urmare a atacului trupelor ruse asupra aeroportului Gostomel de lângă Kiev, cea mai mari aeronavă din lume, de producţie ucraineană AN-225 „Mriya” a fost distrusă.

Se observă că datele de pe site-ul web de monitorizare a aeronavelor Flight Radar confirmă că după 5 februarie, Mriya se afla pe aeroportul Gostomel şi nu a mai zburat nicăieri.

Doi angajaţi ai Întreprinderii de Stat „Antonov” au declarat pentru Radio Liberty că, în urma atacului aerian rusesc asupra Gostomel, a ars avionul Mriya, care se afla pe teritoriul aeroportului . „După cel de-al 5-lea raid aerian, Mriya a fost bombardat. Acest lucru s-a întâmplat în prima zi (24 februarie – n.red.). Au tras din elicoptere”, a declarat Anatoli Fedorciuk, primarul municipiului Bucia.

Potrivit site-ului de monitorizare a aeronavelor Flight Radar, aeronava AN-225 Mriya, cu numărul UR-82060, a zburat de la aeroportul Billund din Danemarca pe aeroportul Antonov din Gostomel, pe 5 februarie. După aceea, avionul nu a mai decolat de acolo.

Ukroboronprom a confirmat că ruşii au distrus An-225 Mriya. Acest lucru s-a întâmplat pe aerodromul Antonov din Gostomel, lângă Kiev, unde se afla avionul. Restaurarea sa ar costa mai mult de 3 miliarde de dolari.

AN-225 „Mriya” este considerat cel mai mare avion din lume în serviciu activ şi a intrat în Cartea Recordurilor pentru cele peste 240 de recorduri doborâte. Este cel mai greu avion, având până la 640 de tone la decolare. Antonov An-225 Mriya este propulsat de 6 motoare, 3 pe fiecare aripă!

Aeronava provine din perioada sovietică și a fost proiectată şi construită pentru a transporta naveta spaţială sovietică reutilizabilă, Buran. Este un avion unic în lume, dar a existat și un al doilea, folosit în cele din urmă pentru piese de schimb la celălalt.

Iniţial, Antonov An-225 a fost proiect pentru a transporta naveta spaţială Buran, însă acum este folosit pentru a transporta diferite structuri gigantice pe calea aerului, de la turbine pentru centrale şi până la utilaje şi echipamente grele, inclusiv locomotive.

Primul zbor cu marfă a fost operat pe 22 martie 1989, când a transportat 156,3 tone, doborând 110 recorduri mondiale aeronautice.

Primul zbor comercial a plecat din Stuttgart, Germania, la 3 ianuarie 2002 şi a zburat la Thumrait, Oman cu 216.000 mâncăruri preparate pentru personalul militar american cu sediul în regiune. Marfa a fost transportată în 375 paleţi si a cântărit 187,5 tone.

A operat mii de zboruri şi a zburat peste 1,7 milioane de kilometri. Este un avion imens, lung de 84 de metri şi cu înălţimea de 18 metri. Anvergura aripilor are 88,4 metri. Propulsia este asigurată de 6 motoare (3 motoare pe aripă şi singurul de acest fel) D-18T, acelaşi tip de motor ca pe AN-124.

Aeronava poate fi alimentată cu până la 365 de tone de carburant, suficient pentru a putea zbura 18 ore pe o distanţă de 15.000 de kilometri, doar dacă este goală. Alimentarea aeronavei poate dura de la 30 de minute la 1,5 zile, în funcţie şi de capacitatea cisternelor.

Trenul de aterizare este format din 52 de roţi. Anvelopele trebuie schimbate la fiecare 90 de aterizări. Acestea sunt fabricate la uzina de anvelope Yaroslavl, iar tariful este de aproximativ 1000 USD/bucată.

Un asemenea avion are nevoie de echipamente speciale pentru tractare, monitorizare, alimentare. Toate sistemele avionului sunt automate şi legate la 34 de computere de bord. Nu necesită intervenţia echipajului.

Echipajul navigant al aeronavei cuprinde 6 membri: căpitan, copilot, navigator, inginer şef de zbor, inginer de zbor al echipamentelor de bord şi operator radio.

Antonov AN-225 are nevoie de o pistă de 2400 de metri pentru decolare/aterizare când este gol. La sarcină maximă încărcată, AN-225 are nevoie de o pistă de 3500 de metri pentru decolare şi 3300 de metri pentru aterizare.

Vitezele de decolare şi aterizare pot varia în funcţie de condiţiile meteo şi greutatea aeronavei, de la 240 km/h până la 280 km/h. Viteza medie de croazieră este de 850 km/h.

Iniţial, Antonov An-225, această capodoperă a ingineriei aeronautice, a fost proiectat pentru o durată de viaţă de 8000 de ore de zbor, 2000 de decolări-aterizări sau 25 de ani calendaristici. În 2013, la aniversarea celor 25 de ani de zboruri, aeronava a fost inspectată şi modernizată, iar durata de viaţă a fost extinsă la 45 de ani.

Rusia a distrus Mriya ca simbol al capacităţilor aviaţiei ucrainene. An-225 Mriya este un gigant al aviaţiei, care deţine recorduri pentru transportul de mărfuri comerciale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.