Amenzi uriașe aplicate de ANPC comercianților de jucării din România, înaintea Crăciunului

0
97

În perioada 14–25.11.2022, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfăşurat o serie de acțiuni de verificare, la nivelul întregii țări, ca parte a tematicii naționale de control referitoare la modul de respectare a prevederilor legale privind siguranţa jucăriilor, inclusiv analiza site-urilor de prezentare și publicitate.

Campania a urmărit, în egală măsură, depistarea de jucării periculoase (care nu respectă cerinţele esențiale de siguranţă) şi transmiterea de noi notificări în cadrul sistemului de alertă RAPEX, dar și monitorizarea pieței din România în ceea ce privește posibila comercializare a jucariilor notificate deja prin sistemul RAPEX.

” În unele dintre situații, joaca a devenit un parcurs cu pericole, în condițiile în care acestea nu ar trebui să existe. Mă gândesc, ironic, că cel care a adus jucăriile neconforme pe teritoriul României poate fi doar Moș Crăciun, altfel este greu de imaginat că au reușit operatorii economici să le treacă peste controlul obligatoriu din zonele de vamă sau de frontieră.

Lipsa marcajului CE este o abatere flagrantă care trebuie să fie în mod obligatoriu în atenția tuturor autorităților ce pot stopa fenomenul. Atât timp cât aceste produse sunt destinate exclusiv utilizării de către cei mici, mă gândesc că fiecare lucrător în cadrul autorităților, care se confruntă cu astfel de importuri, ar trebui să aibă o dublă responsabilitate atât ca părinte, cât și ca funcționar public.

Am convingerea că, la un moment dat, lupta de culise va înceta în favoarea protejării intereselor consumatorilor. Autoritatea noastră abia așteaptă să fie din nou desemnată pentru a putea desfășura acțiuni de control la punctele de intrare în țară a acestor produse” – Horia Constantinescu, președintele ANPC.

În ceea ce privește vânzarea directă, au fost controlați 412 operatori economici, iar din punctul de vedere al cantitîții de mărfuri verificate, aceasta s-a ridicat la peste 58.000 de produse, în valoare de circa 2,4 milioane de lei, 71 % dintre acestea înregistrând abateri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.