„Jurnaliștii” lui Putin…

0
116

Televiziunile de stat rusești s-au transformat în mașini de propagandă cu jurnaliști subiectivi, care le explică rușilor că trebuie să accepte un război nuclear: „Oricum vom muri cu toții cândva/ Vom începe de la zero” (analiză The Times).

Vladimir Putin, dictatorul Rusiei

The Times a analizat programele televiziunilor de stat ruse, ajungând la concluzia că acestea s-au transformat în simple instrumente de propagandă ale Kremlinului care vorbesc despre cum rușii trebuie să accepte un eventual război nuclear pornit de Vladimir Putin. Analiza cotidianului britanic The Times

„Era doar o seară ca oricare alta la televiziunea de stat rusă când Margarita Simonyan, șefa postului media RT, susținut de Kremlin, a declarat cu dezinvoltură că, dacă președintele Vladimir Putin ar decide că este necesar un război nuclear cu NATO, ea l-ar accepta. „Este ceea ce este”, a spus ea.

Margarita Simonyan, supranumită „țarina propagandei”

„Există două căi posibile”, a adăugat Simonyan, în vârstă de 42 de ani, citând un analist politic neidentificat. „Fie pierdem în Ucraina, fie începe un al treilea război mondial. Cunoscându-ne pe noi și pe liderul nostru, Vladimir Vladimirovici Putin, nu există nicio șansă ca noi să renunțăm”. Gazda emisiunii de actualități a intervenit cu un citat vechi al lui Putin despre un potențial război nuclear cu Occidentul, spunând: „Nu, nu, nu: Noi ne vom duce în ceruri, iar ei vor crăpa pur și simplu”. Simonyan, care are trei copii mici, a dat din cap înțelept și a spus: „Oricum, vom muri cu toții cândva”.

De când Putin și-a lansat invazia neprovocată a Ucrainei la 24 februarie, undele de emisie ale principalelor posturi de televiziune din Rusia au fost epurate de aproape toate emisiunile de divertisment. De la 9 dimineața până la 3 dimineața, pe Channel One, postul de televiziune principal, telespectatorii sunt bombardați cu 16 ore de știri, expuneri ale „falsurilor” occidentale despre invazia Rusiei și talk-show-uri politice cu experți favorabili Kremlinului. Singura pauză este pentru un scurt program pe teme de sănătate și un serial de teatru despre crearea bombei atomice. Imaginea este similară și la Rossiya 1, celălalt canal principal de televiziune de stat.

Rossiya 1 – logo

Supranumită „cutia zombi” de către criticii Kremlinului, televiziunea de stat rusă este una dintre cele mai puternice arme ale lui Putin în contextul escaladării conflictului cu Ucraina și aliații săi din NATO. Chiar și o oră petrecută urmărind emisiunile sale pline de ură și orwelliene, în care criticii Kremlinului sunt etichetați în mod obișnuit drept „gunoaie” și „trădători”, este o experiență dezorientantă și tulburătoare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.